Δαπάνη 500 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση αεροπλάνων 35 ετών ενέκρινε η Ελλάδα. ‘Συμφερότερη’ από την προμήθεια νέων, λέει το ΥΕΘΑ
Τι απαντά το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο δημοσίευμα που αποκαλύπτει την έγκριση δαπάνης 500 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση έως και πέντε ανθυποβριχιακών αεροσκαφών
Δαπάνη 500 εκατομμυρίων δολαρίων για την αναβάθμιση έως και πέντε ανθυποβρυχιακών αεροπλάνων ηλικίας 35 ετών, έχει εγκρίνει η κυβέρνηση, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Πρώτο Θέμα”.
Η σχετική σύμβαση υπογράφηκε στις 15 Μαρτίου.
Η δαπάνη φέρεται να εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ και με τη σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου.
Σε ανακοίνωσή του το ΥΕΘΑ, υπογραμμίζει ότι οι εργασίες θα γίνουν στην Ελλάδα, από ελληνική βιομηχανία, καθώς και ότι η ανανέωση των υπαρχόντων αεροσκαφών κρίνεται πιο συμφέρουσα για τη χώρα από την προμήθεια νέων.
Η απάντηση του ΥΕΘΑ:
“Σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας Πρώτο Θέμα αναφέρονται τα εξής:
Η συμφωνία για την αναβάθμιση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P3 είναι διακρατική μέσω FMS. Απαράβατος όρος της ελληνικής πλευράς ήταν οι εργασίες να γίνουν στην Ελλάδα από ελληνική βιομηχανία.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούν πολλές χώρες, ανάμεσα στις οποίες είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Ιαπωνία, η Νορβηγία, η Ν. Κορέα, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Βραζιλία. Όλες αυτές οι χώρες τα αναβαθμίζουν και τα διατηρούν στη δύναμη τους.
Η λύση της αναβάθμισης κρίνεται συμφερότερη από την προμήθεια νέων αεροσκαφών για πολλούς λόγους. Ο χρόνος ζωής των αεροσκαφών παρατείνεται για τουλάχιστον 20 χρόνια, διαθέτουμε ήδη ανταλλακτικά για τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, εκπαιδευμένο προσωπικό, οργανωμένη μονάδα υποστήριξης.
Είχε προταθεί η προμήθεια παροπλισμένων αεροσκαφών του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, τα οποία όμως χρειάζονταν τις ίδιες εργασίες αναβάθμισης με μεγαλύτερο κόστος ώστε να είναι διαθέσιμα ενώ όλες οι εργασίες θα γίνονταν στις ΗΠΑ και όχι στην Ελλάδα.
Το ΓΕΝ είχε εισηγηθεί να γίνει επισκευή μέσω FMS και πέρασε ΚΥΣΕΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση τον Αύγουστο του 2014. Στη συνέχεια η ίδια συμφωνία προσυπεγράφη και πέρασε ΚΥΣΕΑ με τους ίδιους όρους και την χρηματοδότηση από την σημερινή κυβέρνηση στις 15 Μαρτίου 2015 που ήταν η καταληκτική ημερομηνία”, αναφέρει το Υπουργείο σε ανακοίνωσή του.