Προσφυγή στην αποκεντρωμένη διοίκηση για τον παράνομο αποκλεισμό των Δημοτικών Παρατάξεων της μειοψηφίας, από τις συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής.
“ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗ ΓΛΥΦΑΔΑ”
 Αγωνιστική Ριζοσπαστική Συνεργασία

 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ – ΠΡΟΣΦΥΓΗ

Προς τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής

κ. Σπυρίδωνα Κοκκινάκη

των

  • Στυλιανού Θεοδοσόπουλου επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης

«Η Γλυφάδα  Γυρίζει Σελίδα» [steliostheodosopoulos@gmail.com] τηλ. 6944 832 336

 

  • Αναστάσιου Ταστάνη επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Ανατροπή στη Γλυφάδα» [anatastanis@gmail.com] τηλ. 6981 669 580

 

  • Γεράσιμου Φιλόπουλου, επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Δυνατή Γλυφάδα – Νέα Αρχή» [gerasimosfilopoulos@gmail.com] τηλ.6944 426 888

 

  • Αλεξίου Στεφανίδη, επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» [stefanidisalexios@gmail.com] τηλ. 6983 396 518

 

ΘΕΜΑΤΑ: 1) Παράνομος αποκλεισμός των Δημοτικών Παρατάξεων της μειοψηφίας, από τις συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής, κατά παράβαση της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του νόμου 4623/2019.

2) Προσφυγή για την διερεύνηση της νόμιμης υπόστασης των με αρ.  50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 και 79 / 2021, αποφάσεων της Ο. Ε., δεδομένου ότι ελήφθησαν στις 4η/ 03-02-2021, 5η/ 10-02-2021 και 6η/ 17-02-2021 συνεδριάσεις της, από τις οποίες αποκλειστήκαμε παράνομα, με συνέπεια την ουσιαστική «φίμωσή μας», αφού μας αφαιρέθηκε η δυνατότητα να καταθέσουμε τις απόψεις και προτάσεις μας, οπότε θα ήταν πιθανή και η διαμόρφωση διαφορετικού αποτελέσματος για τις παραπάνω αποφάσεις, κατά τις σχετικές ψηφοφορίες.

3) Άσκηση Πειθαρχικού Ελέγχου όσων αποφάσισαν, συνέβαλαν  και εν τέλει επέβαλαν τον παράνομο αποκλεισμό μας, από τις συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπή.

4) Διαβίβαση της παρούσας στην Εισαγγελία Αθηνών, σύμφωνα με το άρθρο 38  του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (Νόμος 4620/2019), για την διερεύνηση της πιθανής τέλεσης αξιόποινων πράξεων, όσων αποφάσισαν, συνέβαλαν  και εν τέλει επέβαλαν τον παράνομο αποκλεισμό μας, από τις συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής.

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Με το Νόμο 4623/2019 ρυθμίστηκαν θέματα αναφορικά με την εκλογή, την σύνθεση και την λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής των Δήμων.

Ειδικότερα προκειμένου όπως ειπώθηκε, να διασφαλιστεί η λεγόμενη κυβερνησιμότητα στους Δήμους, προβλέφτηκε και εξασφαλίστηκε η απόλυτη πλειοψηφία της παράταξης του Δημάρχου στη σύνθεση των εν λόγω επιτροπών, αφού εκτός από τα μέλη τους που εκλέγονται από το Δημοτικό Συμβούλιο, στη συνέχεια ο Δήμαρχος ορίζει επιπλέον στην κάθε επιτροπή, τρεις Αντιδημάρχους ως τακτικά μέλη.

Αυτή η νομοθετική ρύθμιση με την υπέρμετρη εκπροσώπηση της παράταξης του Δημάρχου, είχε ως αποτέλεσμα να μην συμμετέχουν στις επιτροπές όλες οι παρατάξεις της μειοψηφίας.

 

Προκειμένου λοιπόν να υπάρχει πλουραλισμός στις συνεδριάσεις των επιτροπών, στο ίδιο νόμο με την παράγραφο 3 του άρθρου 2, δόθηκε η δυνατότητα στις παρατάξεις της μειοψηφίας, που δεν εκπροσωπούνται στη σύνθεση των επιτροπών, να συμμετέχουν «παρίστανται» στις συνεδριάσεις τους με ένα μέλος τους, χωρίς όμως αυτό να έχει δικαίωμα ψήφου.

Συγκεκριμένα ορίστηκαν τα εξής: «Κατά τις συνεδριάσεις των επιτροπών δύναται να παρίσταται χωρίς δικαίωμα ψήφου ένας δημοτικός σύμβουλος από κάθε παράταξη που δεν εξέλεξε μέλος σε αυτές κατά το άρθρο 74.»

 

Είναι απόλυτα σαφές ότι ο νομοθέτης με αυτή τη ρύθμιση έδωσε στις παρατάξεις της μειοψηφίας, την δυνατότητα αλλά και το δικαίωμα, να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των επιτροπών καθώς και στην συζήτηση των θεμάτων με ένα μέλος τους, χωρίς όμως να έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν στις διεξαγόμενες ψηφοφορίες.

 

Εάν ο νομοθέτης με την εν λόγω ρύθμιση ήθελε οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, να παρακολουθούν απλώς τις συνεδριάσεις, δεν είχε κανένα λόγο να συμπεριλάβει την εν λόγω ρύθμιση στην λειτουργία των επιτροπών, αφού ούτως ή άλλως οι συνεδριάσεις των επιτροπών, όπως ρητά προβλέπεται είναι δημόσιες, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να παρευρίσκεται και να τις παρακολουθεί, ο οποιοσδήποτε πολίτης.

 

Συνεπώς αφού ο οποιοσδήποτε πολίτης μπορεί να παρακολουθεί τις δημόσιες συνεδριάσεις των επιτροπών, το ίδιο μπορεί να κάνει και ο κάθε Δημοτικός Σύμβουλος της μειοψηφίας.

Είναι αυτονόητο ότι ο νομοθέτης με την παραπάνω ρύθμιση, δίνει το δικαίωμα του λόγου αλλά όχι και της ψήφου, στους Δημοτικούς Συμβούλους που εκπροσωπούν τις Παρατάξεις τους, στις συνεδριάσεις των επιτροπών.

 

Είναι λοιπόν απολύτως σαφές ότι η ειδική νομοθετική ρύθμιση για να «δύναται να παρίσταται χωρίς δικαίωμα ψήφου ένας δημοτικός σύμβουλος από κάθε παράταξη που δεν εξέλεξε μέλος σε αυτές», έγινε για να διασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις και όχι η απλή παρακολούθησή τους ως απλοί σιωπηλοί θεατές, κάτι που ούτως ή άλλως, ήταν και είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε πολίτη.

 

 

ΟΙ  ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΝΤΕΣ:

 

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ  ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ

 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ  ΤΑΣΤΑΝΗΣ

  

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ  ΦΙΛΟΠΟΥΛΟΣ

 

ΑΛΕΞΙΟΣ  ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ

 

 

Δείτε περισσότερα:

“ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗ ΓΛΥΦΑΔΑ”
 Αγωνιστική Ριζοσπαστική Συνεργασία