Συμβουλές προς καθηγητές/εκπαιδευτές, μάς έστειλε επιστήμονας της τεχνολογίας, προκειμένου να βοηθηθούν αρκετοί επαγγελματίες της εκπαίδευσης, δεδομένων των συνθηκών. Ελπίζουμε να βοηθήσουν. Τις μοιραζόμαστε μαζί σας:

 

ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

“Πρόσφατα λόγω των καταστάσεων, μού ζητήθηκε η βοήθεια σε ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζε ένας φίλος καθηγητής. Η δυσκολία του ήταν, ότι προσπαθώντας να κάνει μάθημα σε μαθητές/σπουδαστές, μέσω ίντερνετ, είχε στήσει έναν πίνακα και είχε βάλει κοντά το λάπτοπ του να καταγράφει, ώστε να μπορούν τα παιδιά να βλέπουν. Καταλαβαίνω ότι δεν είναι ο ιδανικός τρόπος παρουσίασης…, αλλά γι’ αυτό ακριβώς ήθελε να το βελτιώσει.

Το πρόβλημα που προέκυπτε ήταν ότι το βίντεο γινόταν θολό. Η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι φταίει η κάμερα του λάπτοπ, η οποία σίγουρα δεν είναι ιδανική για κάτι τέτοιο. Αμέσως μετά σκέφτηκα ότι ο λόγος που θολώνει και δεν είναι συνέχεια θολή η εικόνα, είναι ότι όταν ο άνθρωπος αυτός προσπαθούσε να γράψει, η κάμερα εστίαζε στο χέρι του.

Η πρώτη μου πρόταση/συμβουλή ήταν, να απενεργοποιήσει την εστίαση της κάμεράς του.

Η δεύτερη, να ετοιμάσει τα μαθήματα σε μια μορφή που θα είναι πιο εύκολο να παρουσιάσει (π.χ., power point) αλλά αυτό καταλαβαίνω ότι δεν είναι εφικτό σε όλα τα μαθήματα και χρειάζεται πολύ χρόνο.

Η τρίτη, να χρησιμοποιήσει καλύτερο εξοπλισμό.

Τί σημαίνει όμως καλύτερος εξοπλισμός;

Πρώτα απ’ όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι η κάμερα  του λάπτοπ δεν είναι η καλύτερη, και αυτό όχι επειδή δεν είναι καλής ποιότητας, αλλά επειδή έχει φτιαχτεί για κοντινά πλάνα προσώπου (grow plan).

Η πρώτη ιδέα μου και πιο ανέξοδη, ήταν να χρησιμοποιηθεί η κάμερα του κινητού. Όχι αυτή για τις selfie…, η άλλη που τώρα πια είναι καλύτερη από πολλές φωτογραφικές και έχουμε όλοι πρόσβαση σε αυτή. Προσέξτε, να πειράξετε πάλι τις ρυθμίσεις ώστε να μην εστιάζει και θα έχετε ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Σε συνδυασμό με ένα hands-free πιστεύω θα λειτουργήσει υπέροχα.

Ο δεύτερος τρόπος είναι η αγορά μιας κάμερας που προσφέρει πολύ καλύτερη ποιότητα. Το στήσιμο είναι αντίστοιχο με το παραπάνω αλλά είναι ένα extra έξοδο που κατανοώ, ότι είναι δύσκολο αυτή την εποχή.

Ο τρίτος τρόπος, είναι λίγο διαφορετικός. Σκέφτηκα ότι με μια γραφίδα που συνήθως χρησιμοποιούν οι γραφίστες/σχεδιαστές, ένας καθηγητής/εκπαιδευτής, μπορεί να έχει έναν ψηφιακό πίνακα από τον υπολογιστή του, που απλά κάνοντας share screen θα μπορέσει να δείχνει απόλυτα καθαρά ό,τι ακριβώς γράφει (π.χ., στη ζωγραφική), χωρίς απώλειες, χωρίς να χρειάζεται να είναι όρθιος και χωρίς να έχει το χέρι ψηλά.

Ελπίζω οι ιδέες μου να βοηθήσουν κάποιον καθηγητή/εκπαιδευτή, όπως ακριβώς και τα παιδιά/σπουδεστές. Πιθανότατα να υπάρχουν και άλλες ιδέες, ίσως είναι καλό να ψάξετε λίγο στο ίντερνετ, γιατί η ευρηματικότητα των ανθρώπων είναι φοβερή και όλος ο πλανήτης είναι σε παρόμοια κατάσταση.

Επίσης, πριν προβείτε σε κάποια αγορά (αν πάτε για αυτή την επιλογή) αναλογιστείτε, πόσο θα κρατήσει αυτή η κατάσταση και εάν θα σάς είναι χρήσιμο μετά αυτό το μηχάνημα.”

 

Ευχαριστούμε τον κ. Αλέξανδρο Α., για τις πληροφορίες!