Πώς να πιάσετε κουβέντα με τον μελλοντικό εργοδότη σας στο Facebook

Τα social media δεν είναι μόνο για να στέλνουμε το βιογραφικό μας – προσφέρονται και για κουβέντα με τον άνθρωπο στην επιχείρηση του οποίου θέλουμε να εργαστούμε.

Κατά καιρούς τα social media έχουν κατηγορηθεί για ατέλειωτο σαχλάρισμα, για κάθε είδους τρολάρισμα, για ακατάσχετες συναισθηματικές εξομολογήσεις. Κι όμως, όσο περνάει ο καιρός και σταδιακά ξεθυμαίνουν τα ναρκισσιστικά ξεσπάσματα, τόσο γίνεται αντιληπτός ο πραγματικός ρόλο των social media και ειδικά ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε τη δουλειά που ονειρευόμαστε και – γιατί, όχι; – να πιάσουμε κουβέντα με τον μελλοντικό εργοδότη μας.

1.

Μη βιαστείτε να στείλετε βιογραφικό.

Πείτε ένα «γεια» Στην εποχή που οποιοσδήποτε κάνει αίτημα φιλίας σε οποιονδήποτε, δεν είναι καθόλου, μα καθόλου, αγενές να πείτε ένα “γεια”. Χωρίς να κάνετε αίτημα φιλίας. Με δύο λόγια απλώς για το πόσο σας αρέσει η δουλειά του. Όχι κολακείες, την αλήθεια. Δυο σοβαρές και εγκάρδιες κουβέντες. Συνήθως, οι άνθρωποι αποκρίνονται με ευγένεια σε ευγενικά μηνύματα. Δεν χρειάζεται να περιμένετε άμεση απάντηση. Απλώς, δώστε το στίγμα σας και κάντε follow.

2.

Αντιδράστε με ηρεμία

Αν ρωτηθείτε το οτιδήποτε, αντιδράστε ήρεμα. Πιάστε κουβέντα για τη δουλειά, τα πράγματα που σας εμπνέουν και διακριτικά εξηγήστε ότι θα θελάτε πολύ να ασχοληθείτε με ένα συγκεκριμένο πρότζεκτ. Σχολιάστε inbox μία σκέψη που έχετε κάνει για τη δουλειά που σας ενδιαφέρει, αλλά μην τη διατυπώσετε ολοκληρωμένα. Να δουλέψετε θέλετε, όχι να προσφέρετε αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες σας.

3.

Φροντίστε τον «τοίχο» σας

Αν θέλετε να κερδίσετε το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη ενός ανθρώπου για τον οποίο θέλετε να δουλέψετε, κρατήστε το timeline σας σχετικά καθαρό από παιχνίδια και χαζομαρούλες που κάνουμε όλοι και “ανεβάστε” δείγματα γραφής σας και πράγματα από τομείς που σας ενδιαφέρουν. Ένας ενημερωμένος επαγγελματίας που μένει “προσηλωμένος” ή με τις “κεραίες” σε επαγρύπνηση ακόμη και στο ελεύθερο χρόνο του, είναι κάποιος που ξέρει τι θέλει.

4.

Κάντε την κίνηση σας στον σωστό χρόνο

Μετά από μερικά likes και δυο κουβέντες που “περικυκλώνουν” κάπως το αίτημα σας, μπείτε στη διαδικασία να στείλετε ένα βιογραφικό. Ας έχουν προηγηθεί δυο λόγια, για το ότι το στέλνετε στην περίπτωση που παρουσιαστεί κάποια ανάγκη, ότι υπολογίζετε σε μία καλή συμβουλή για το πώς να το εμπλουτίσετε, κ.λπ. Γενικώς, προσπαθήστε να συντηρείτε μία κουβέντα, η οποία δεν θα είναι οχληρή, θα ισορροπημένη και δεν θα ξεφεύγει από το αντικείμενο σας.

5.

Μην ενθουσιαστείτε

Επειδή, πολύ συχνά τέτοιου είδους ανορθόδοξες μέθοδοι “πιάνουν” και επειδή υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να κεντρίσετε το ενδιαφέρον, είναι πολύ πιθανόν, επίσης, να δεχθείτε μία πρόταση για επαγγελματικό ραντεβού. Τώρα που έχετε βρεθεί πολύ κοντά στον στόχο σας, μη δείξετε ότι πετάτε από τη χαρά σας. Αντιδράστε με φυσικότητα, ρωτήστε αν πρέπει πρώτα να δείτε τον υπεύθυνο προσωπικού και στη συνέχεια “κλειδώστε” τα απολύτως πρακτικά: μέρα και ώρα συνάντησης. Να θυμάστε πάντα ότι φτάσατε μέχρι εδώ, λόγω της ικανότητας σας να πιάσετε κουβέντα με έναν άγνωστο, ισχυρό στον τομέα του, για καθαρά επαγγελματικούς λόγους. Στην πρώτη συνάντηση, διατηρήστε τη συζήτηση ακριβώς στο ίδιο επίπεδο, έχετε το βιογραφικό σας πρόχειρο, αλλά όχι στα “δόντια” και έχετε ήδη κάνει το 90% της δουλειάς για την επίτευξη του στόχου σας.

Σε γενικές γραμμές, καλό είναι να θυμόμαστε ότι τα social media είναι κυρίως πλατφόρμες δικτύωσης με ένα τεράστιο φάσμα ανθρώπων από διάφορες επαγγελματικές κατηγορίες. Τώρα, που ένα e-mail ή ένα τηλεφώνημα για να βρούμε δουλειά δεν είναι αρκετό, αλλά οι άνθρωποι επιχειρήσεων και εταιρειών είναι στο διαδίκτυο, δεν χάνουμε κάτι να πούμε κάτι περισσότερο και πιο ουσιαστικό από ένα “γεια” και “ψάχνω για δουλειά”.  

source: lifo.gr/