Προσοχή στη βαριά σχολική τσάντα

|| Σήμερα, στο Γλυφάδα metropolitans, ο Λάμπρος Αθανασόπουλος, Πτυχιούχος φυσιοθεραπευτής του Πανεπιστημίου της Ρώμης με εξειδίκευση στην μέθοδο Ορθοστατικής Mezieres. ||

ΑθανασόπουλοςΛαμβάνοντας υπόψη την Έρευνα της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας ενημερώνουμε τους γονείς σχετικά με τη βαριά σχολική σάκα των μαθητών και τις ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις και προβλήματα της σπονδυλικής στήλης-μέσης που μπορεί να προκύψουν.

Η σχολική σάκα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10% του βάρους ενός μαθητή. Παράδειγμα: ένας μαθητής που ζυγίζει 30 κιλά δεν πρέπει να σηκώνει καθημερινά και λανθασμένα παραπάνω από 3 κιλά βάρος.

Οι συνηθέστερες παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος σε αυτήν την ηλικία είναι η σκολίωση (πλάγια κλίση της σπονδυλικής στήλης με αποτέλεσμα την προεξοχή της μίας ωμοπλάτης) και η κύφωση (καμπούρα).

 

Προτάσεις – Συμβουλές

Οι παθήσεις αυτές μπορούν να προληφθούν με ειδικές ασκήσεις που θα πρέπει να γίνονται  στο σχολείο .. Οι μαθητές πρέπει να αθλούνται και σε συλλόγους, για να προάγουν τη φυσιολογική ανάπτυξή τους, τη σωματική και ψυχική υγεία.


  • Να κάθονται σωστά στο θρανίο και στην καρέκλα. Καλό θα ήταν οι μαθητές να  φέρνουν  το δικό τους μαξιλαράκι (βλ. Φωτ. 1) Το τοποθετούν κάτω και πίσω στην πλάτη γιατ ί  είναι πολλές οι ώρες να κάθονται πάνω σε  ξύλινες καρέκλες.

  • Να τοποθετούν τη σάκα στο γαντζάκι του θρανίου (βλ. Φωτ. 2) και όχι επάνω στην καρέκλα, όπως κάνουν οι περισσότεροι μαθητές. Αν δεν χωράει επειδή είναι μεγάλη, την αφήνουμε κάτω στο πάτωμα.

  • Τη σωστή τεχνική ανύψωσης της σάκας που είναι η εξής: βάζω τα βιβλία στην τσάντα λυγίζοντας τα πόδια και έχοντας ίσια την πλάτη (βλ. Φωτ. 3). Πιάνω τη σάκα με δυο χέρια, τη φέρνω στο στήθος και τη σηκώνω-τοποθετώ στο θρανίο (βλ. Φωτ. 4). Όλο το βάρος της σάκας πηγαίνει στα πόδια. Στη συνέχεια πιάνω τον έναν ιμάντα, τον βάζω στην πλάτη (βλ. Φωτ. 5) και μετά τον άλλον. Η σάκα πρέπει να είναι στην πλάτη (βλ. Φωτ. 6) και όχι να πιέζει τη μέση (βλ. Φωτ. 7).

∆εν αρκεί όμως αυτό. Έχουμε χρέος να συνειδητοποιήσουμε τους κινδύνους που θα ακολουθήσουν και να μεριμνήσουμε για όλους τους μαθητές της χώρας μας.

  • Οι γονείς πρέπει να ελέγχουν το βάρος και το περιεχόμενο της σάκας. ∆εν πρέπει να ξεπερνά το 10% του σωματικού βάρους του μαθητή.

  • Η τσάντα να επιλέγεται με εργονομικά κριτήρια, δηλαδή να έχει δυο ιμάντες που προσαρμόζονται σε κάθε σωματότυπο και βάτες στην πλάτη. Καλό είναι να μην ακολουθούμε τη μόδα και τη διαφήμιση στην επιλογή μιας τσάντας.

  • Η σάκα να έχει θήκες και τα σχολικά είδη να μοιράζονται με τα πιο βαριά στο κέντρο.

  • Η καλύτερη πρόληψη πέρα από τις προτάσεις είναι η (σωματική) άσκηση των μυών που διατηρούν τη φυσιολογική γραμμή βαρύτητας.

  • Οι μαθητές να μην κάθονται πολλές ώρες στον υπολογιστή, να κάνουν συχνά διαλείμματα, όταν μελετούν, για να μη στραβώσει αργότερα η σπονδυλική στήλη.

 

 

Click στο πράσινο κουμπί παρακάτω

και δείτε χρήσιμες συμβουλές και λύσεις

για τα προβλήματα υγείας που σας απασχολούν:

Ο ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ