Τα πόδια μας μετά το καλοκαίρι: Προβλήματα και περιποίηση

|| Μάς ενημερώνει ο φυσιοθεραπευτής  Λάμπρος Αθανασόπουλος ||

 

ΑθανασόπουλοςΜετά το καλοκαίρι, τα πόδια μας είναι ταλαιπωρημένα. Πώς πρέπει να τα περιποιηθούμε πριν τα …κλείσουμε στα παπούτσια;

Μετά το καλοκαίρι, μπορεί να παρατηρήσουμε αλλαγές στα πόδια μας. Σίγουρα τα βλέπουμε πιο ταλαιπωρημένα και τα νιώθουμε πιο κουρασμένα.

Το φθινόπωρο δεν πρέπει να παραμελήσουμε τη φροντίδα τους. Το γεγονός ότι αρχίζουμε σιγά – σιγά να τα κλείνουμε σε κλειστά παπούτσια δεν σημαίνει ότι δεν είναι καταπονημένα ή ότι δεν χρειάζονται τη φροντίδα μας.

Η περιποίηση των κάτω άκρων μετά το καλοκαίρι δεν γίνεται μόνο για λόγους αισθητικής, αλλά πάνω από όλα για λόγους υγείας. Οι αιτίες που βλέπουμε τα πόδια μας καταπονημένα είναι διάφορες, όμως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα συμπτώματα με διάφορους τρόπους. Η ζέστη και τα ανοιχτά παπούτσια ευθύνονται για αυτή την εικόνα των κάτω άκρων.

Το καλοκαίρι τα πόδια μας πρήζονται. Αρχικά αισθανόμαστε ένα βάρος και ένα ελαφρύ πρήξιμο, κυρίως στις γάμπες, αλλά και σε ολόκληρο το πόδι στο τέλος της ημέρας. Η ζέστη επιδεινώνει την κατάσταση και μετά από πολλές ώρες ορθοστασίας το οίδημα γίνεται εντονότερο και το βάρος συνοδεύεται από αίσθημα καύσου, κράμπες και κνησμό. Όλα αυτά υποδηλώνουν προβλήματα στην κυκλοφορία του αίματος, που οφείλονται στη διαστολή των αγγείων που μεταφέρουν το αίμα. Αποτέλεσμα είναι να αλλάζει ο μηχανισμός επιστροφής του αίματος από τα πόδια στην καρδιά.

 

Για την αποφυγή του πρηξίματος πρέπει να ενισχύσουμε τη μικροκυκλοφορία

Xρησιμοποιώντας προϊόντα με εστιασμένη τονωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, όπως είναι διάφορες κρέμες με …φυσικά συστατικά που περιέχουν εκχυλίσματα …τσουκνίδας ή ό,τι άλλο έχει φανταστεί ο διαφημιστής,  κάνουν καλό μόνον στην τσέπη αυτού που τα πουλάει. Για  να ανακουφιστούμε από τα συμπτώματα αλλά να προλάβουμε και την επιδείνωσή τους, η συμβουλή μου είναι:  

Να ασκούμαστε! Ακόμα και το περπάτημα κάνει καλό, να χάσουμε βάρος αν είμαστε υπέρβαροι, να κρατάμε τα πόδια μας σε ψηλό σημείο, να αποφεύγουμε την πολύωρη ορθοστασία, αλλά και την καθιστή θέση και να μη φοράμε πολύ στενά ρούχα γιατί εμποδίζουν τη φλεβική κυκλοφορία.

Στο τέλος της ημέρας, ένα ζεστό ποδόλουτρο με χοντρό αλάτι για 5 λεπτά μπορεί να απορροφήσει την κούραση και να χαλαρώσει το σώμα μας. Βέβαια την μεγαλύτερη ανακούφιση αλλά και πρόληψη για τα κυκλοφορικά προβλήματα είναι ένα λεμφικό μασάζ σε εβδομαδιαία βάση  (δεν κοστίζει και …τα χίλια γρόσια (βλ. περισσότερα www.physiotherapy-center.gr).

 

Click στο πράσινο κουμπί παρακάτω

και δείτε χρήσιμες συμβουλές και λύσεις

για τα προβλήματα υγείας που σας απασχολούν:

Ο ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ

 

=> Διαβάστε επίσης:

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 9 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΛΥΜΠΑΤΕ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ