Μάς ενημερώνει ο Φυσιοθεραπευτής Λάμπρος Αθανασόπουλος, κατόπιν σχετική ερώτησης των αναγνωστών μας.

Γιατί είναι σημαντικό να έχω σωστή θέση εργασίας στον υπολογιστή;

Η σωστή θέση στο υπολογιστή είναι πολύ σημαντική διότι μειώνει τις φορτίσεις που δέχεται η σπονδυλική στήλη και ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες τραυματισμού της. Αυτό  είναι πολύ σημαντικό ειδικά σε μια κοινωνία στην οποία χρησιμοποιείται αρκετά ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και πολλές ώρες χωρίς να έχουμε εκπαιδευτεί στην σωστή εργονομία. Η κακή στάση μπορεί να είναι υπεύθυνη για πόνο στην μέση, πόνο στον αυχένα, πόνο στους ώμους,  πονοκέφαλο κ.α.

 

Στην καθιστή θέση:

Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείται μια εργονομική σωστή καρέκλα η οποία σας προσφέρει σταθερή και σωστή στάση της σπονδυλικής στήλης.

Το ύψος της καρέκλας πρέπει να επιτρέπει στα γόνατα  σας να βρίσκονται σε γωνία 90ο μοιρών (είναι πολύ σημαντικό τα γόνατα να μην ξεπερνούν το ύψος των ισχίων) και τα πέλματα σας να έχουν πλήρη επαφή με το πάτωμα.

Η λεκάνη σας πρέπει να  ακουμπά στην καρέκλα και να υπάρχει μια υποστήριξη για την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης ( εάν δεν διαθέτει η καρέκλα τον αντίστοιχο σχεδιασμό τότε χρησιμοποιούμε μια τυλιγμένη πετσέτα ή ένα μικρό μαξιλάρι).

Οι ώμοι σας πρέπει να είναι προς τα πίσω και το πηγούνι σας προς τα μέσα.

Καλό επίσης είναι οι αγκώνες μας να έχουν μια υποστήριξη


Πώς μπορώ να δημιουργήσω μια αρμονικά σωστή θέση στον υπολογιστή;

Ο στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε εργονομικά σωστά το περιβάλλον της εργασίας μας. Τα παρακάτω στοιχεία πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν:

 

Το ύψος του γραφείου πρέπει να σας επιτρέπει να έχετε τους αγκώνες σας λυγισμένους στις 90ο μοίρες.

Το πληκτρολόγιο να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σας. Αν πρέπει να κοιτάτε τα πλήκτρα τότε ρυθμίζετε την απόσταση με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην χρειάζεται να σκύψετε το κεφάλι για να δείτε (χρησιμοποιείται μόνο τα μάτια).

Το ποντίκι  το τηλέφωνο και ό,τι άλλο χρησιμοποιείτε πρέπει να είναι κοντά σας, έτσι ώστε να μην αναγκάζεστε να σκύψετε ή να αλλάζετε τη θέση σας για να τα χρησιμοποιήσετε.

Η οθόνη του υπολογιστή πρέπει να είναι ακριβώς μπροστά και ελαφρώς πιο χαμηλά από το επίπεδο των ματιών σας (όχι στο πλάι η πιο ψηλά από το επίπεδο των ματιών σας).

Η καρέκλα σας πρέπει να βρίσκεται όσο πιο δυνατόν πιο κοντά στο γραφείο σας.

Συχνά διαλείμματα για περπάτημα ή ασκήσεις πρέπει να γίνονται για την πρόληψη ενοχλήσεων. 

 

computer   

Φυσικά και να κάνετε όλα αυτά, που δεν τα κάνουν όλοι λόγω φόρτο εργασίας, δεν πάει να πει ότι το σώμα σας δεν χρειάζεται να ξανασχοληθείτε μαζί του.

Οι οπίσθιοι μυς και ειδικότερα οι οπίσθιοι μηριαίοι με την καθιστική ζωή και την μη  άσκηση χάνουν με τον χρόνο την ελαστικότητά τους, με αποτέλεσμα τη μετακίνηση της λεκάνης εμπρός (χωρίς να μάς γίνει αντιληπτό) με αποτέλεσμα το ίδιο το σώμα, για να αντισταθμίσει αυτή την παραμόρφωση (εξασφαλίζοντας την οριζοντιότητα του βλέμματος), προκαλεί μια υπερλόρδωση στην οσφυϊκή χώρα και μια αύξηση της κύφωσης στην θωρακική μοίρα με ταυτόχρονη αύξηση της φυσιολογικής λόρδωσης του αυχένα.

Με απλά λόγια χωρίς να το καταλάβουμε, δημιουργείται μια παραμόρφωση σε όλο μας το σώμα που και να μην υπολογίσουμε τους αισθητικούς λόγους, που δεν είναι αμελητέοι, σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα θα έχουμε προβλήματα υγείας. Στην αρχή μπορεί να είναι μόνο ενοχλήσεις αλλά με την πάροδο του χρόνου, αν δεν κάνουμε πρόληψη, μετατρέπονται σε προβλήματα οσφυαλγίας (δηλ. πόνος στη μέση), αυχενικό σύνδρομο, προβλήματα στους ώμους, κ.α.

Υπάρχει λύση;

Υπάρχει μια μέθοδος Κινησιοθεραπείας που δεν είναι πολύ γνωστή ίσως γιατί δεν “συμφέρει” κάποιους. Στά Ελληνικά ορίζεται σαν μέθοδος Ορθοστατικής (Mezieres) από το όνομα της φυσιοθεραπεύτριας που την ανακάλυψε.

Η ορθοστατική καταφέρνει (κάνοντας ολική διάταση των οπίσθιων μυών) να ξαναφέρει την ισορροπία σε όλο το σώμα από τα πέλματα μέχρι τον αυχένα.

Εκτός από τα εκ γενετής προβλήματα και τα βαριά τροχαία ατυχήματα η ορθοστατική μπορεί να θεραπεύσει όλα τα προβλήματα της σπονδυλικής στήλης, κάνοντας ΑΝΑΤΑΞΗ ΣΠΟΝΔΥΛΩΝ μέσω των παρασπονδύλιων μυών και τη βελτίωση της στάσης ακίνδυνα και χωρίς όργανα ή μηχανήματα. Τα αποτελέσματα στα άτομα που κάνουν αυτό το είδος της θεραπείας είναι φανταστικά και αντέχουν στον χρόνο. (βλ. www.physiotherapy-center.gr)

facebook

Με την μέθοδο Μεζιέρ μπορείτε:

  1. Να ανακουφιστείτε από πάμπολλες ενοχλήσεις – αϋπνίες, δυσκοιλιότητες, πεπτικές διαταραχές – ενεργοποιώντας κάποιους μυς που σήμερα αγνοείτε ακόμα και την θέση τους.
  2. Να ξαναβρείτε την πρωτοβουλία και την εμπιστοσύνη στον εαυτό σας.
  3. Να επεκτείνετε τις πνευματικές σας δυνατότητες, βελτιώνοντας τις εντολές των νεύρων από τον εγκέφαλο στους μυς. Δεν πρόκειται βέβαια για τις βασανιστικές ασκήσεις που βλέπουν το σώμα σαν μέσον για να φέρει το «επιδιωκόμενο αποτέλεσμα». Πρόκειται για κινήσεις κατά τις οποίες η κούραση και η επανάληψη στις προσπάθειες έχει αντικατασταθεί από συνειδητές κινήσεις του σώματος που βασίζονται στη χαλάρωση και στην ολική διάταση της «αλυσίδας» των μυών.
  4. Επειδή κάθε παθολογική συμπεριφορά είναι μια προσωπική συμπεριφορά, κάθε θεραπεία είναι ατομική και προσωπική.
  5.  Κάθε συνεδρία θα πρέπει να φθάσει στην αιτία της παθολογίας.
  6. Κάθε σύμπτωμα εμφανίζεται μετά την πάροδο κάποιου χρόνου από την αιτία, δηλαδή αργοπορημένο, γι’ αυτό κάθε συνεδρία ασχολείται με όλο το σώμα.

7. Κάθε συνεδρία είναι διάρκειας μιας ώρας.

 

Ευχαριστούμε τον κ. Αθανασόπουλο για τις πληροφορίες.