Είχε αγκυροβολήσει αρόδου στο Φαλήρο αφού λόγω του όγκου του δεν μπορούσε να δέσει σε καμία μαρίνα της Αττικής
Τα πελώρια κατάρτια του, τα οποία είναι τα μεγαλύτερα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ από ανθρακονήματα με το μεσιανό να φθάνει τα 100 μέτρα, προστατεύοντας το σκάφος από τυφώνα κατηγορίας 2! Ξεχώριζαν, καταπλήσσοντας όσους κατέβαιναν προς τον Φαληρικό όρμο από την Εθνική, την περασμένη εβδομάδα. Το θεόρατο σε κάθε του διάσταση και συνάμα αλλόκοτο «Sailing Yacht A», νηολογίου Χάμιλτον Βερμούδων, έχει μήκος 142,8 μέτρα είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του και ανήκει στον Ρώσο βιομήχανο και φιλάνθρωπο Αντρέι Μελνιτσένκο με περιουσία 21,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τη λίστα Forbes.
Είχε αγκυροβολήσει αρόδου ανοιχτά της μαρίνας Αθήνων (Φαλήρου) αφού λόγω του όγκου του δεν μπορούσε να δέσει σε καμία μαρίνα της Αττικής. Το συγκεκριμένο ιστιοφόρο, το μεγαλύτερο στον κόσμο στο είδος του, βρίσκεται στη χώρα μας από τις αρχές καλοκαιριού μεταφέροντας τον ιδιοκτήτη και τους φίλους του στα νησιά του Αιγαίου και του Ιουνίου. Από την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά, μέχρι τις Σποράδες, τις Κυκλάδες, το Φάληρο και μετά πάλι στις Κυκλάδες για να καταλήξει στα Δωδεκάνησα, το θηριώδες ιστιοπλοϊκό-θωρηκτό του ολιγάρχη Αντρέι Μελνιτσένκο, καταπλήσσει τους πάντες στο πέρασμά του. Μέχρι και το πρωινό της περασμένης Παρασκευής το σκάφος, σύμφωνα με το marinetraffic, βρισκόταν ανοιχτά της Ρόδου.
Ο 49χρονος Μελνιτσένκο επιστήθιος ενός άλλου Ρώσου μεγιστάνα του Ρομάν Αμπράμοβιτς έκανε παραγγελία το 2011 για την ναυπήγηση του τρικάρτατου σκαριού ξοδεύοντας τουλάχιστον 430 εκατομμύρια δολάρια. Το όνομά του ένα «ξερό» Α το οποίο είναι το αρχικό γράμμα του ονόματος Αλεξάνδρα, της συζύγου του Αντρέι Μελνιτσένκο. Είναι το δεύτερο σκάφος του Ρώσου κροίσου με αυτό το όνομα. Έχει προηγηθεί η ναυπήγηση του motor yacht A το 2008 το οποίο δημοσιογράφος των «Times» είχε χαρακτηρίσει τότε ως το ασχημότερο σκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ, χωρίς όμως αυτός ο χαρακτηρισμός να αγγίξει το Ρώσο επιχειρηματία.
Η απαρχή του πιο εντυπωσιακού ιστιοφόρου που έχει κατασκευαστεί ποτέ έγινε τον Μάρτιο 2011 όταν ο Ρώσος μεγιστάνας και το γερμανικό ναυπηγείο Nobiskrug, υπέγραψαν το συμφωνητικό για την κατασκευή του 142,8 μέτρων σκάφους. Τον σχεδιασμό ανέλαβε, ο Γάλλος Φίλιπ Στάρκ, από τους πλέον καταξιωμένους σχεδιαστές, ο οποίος είχε σχεδιάσει και το πρώτο σκάφος του Μελνιτσένκο το motor yacht A. Το πρώτο πράγμα που έκανε το Στάρκ ήταν να ζωγραφίσει στο λευκό χαρτί του μια γάστρα η οποία θα αποτελούσε την άτρακτο του σκάφους. Στη συνέχεια μπήκαν τα θεόρατα κατάρτια ενώ αποφασίστηκε να μπει ένα ενιαίο εξωτερικό κέλυφος το οποίο περικλείει το σκάφος και διαγράφει την απόκοσμη, αινιγματική του σιλουέτα.
Tο «Α» διαθέτει 8 καταστρώματα που συνδέονται με ανελκυστήρες και κυλιόμενες κλίμακες. Διαθέτει τζακούζι και πισίνα, ενώ έχει προβλεφθεί χώρος στάθμευσης για τέσσερις βοηθητικές λέμβους (επίσης σχεδιασμένες από τον Σταρκ), τζετ σκι, χόβερκραφτ, αυτοκίνητα κ.λπ., ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει και ελικοδρόμιο. Όσον αφορά τις δυνατότητες ψυχαγωγίας, παντού μέσα στο σκάφος έχουν τοποθετηθεί διακριτικά δεκάδες ηχεία και περίπου 25 οθόνες τηλεόρασης, πολλές από τις οποίες μπορεί εύκολα ο επισκέπτης να τις περάσει για απλούς καθρέφτες.
Μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 16 άτομα ενώ το 54μελές πλήρωμα φροντίσει για την άψογη διαμονή του ιδιοκτήτη και των φίλων του. Από πιο εντυπωσιακά και ίσως μοναδικά στοιχεία στο ιστιοφόρο είναι ότι στο κύτος του «Α», στο ουραίο του τμήμα, οι επιβάτες έχουν τη μοναδική τύχη να παρατηρούν το θαλάσσιο περιβάλλον κάτω από τις προπέλες και μέσα από κρύσταλλα υψηλής αντοχής, τα οποία έχουν αντικαταστήσει μεγάλο μέρος του μετάλλου που σε ένα συμβατικό σκάφος θα είχε χρησιμοποιηθεί στο συγκεκριμένο σημείο για λόγους δομικής σταθερότητας.