ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΑΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΥΨΕΛΗ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΗΣ “ΦΑΝΕΛΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 9″, ΜΕΝΗ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΕΑ-ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ-ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ-ΤΟΝ ΕΨΑΧΝΕ Ο ΑΝΗΨΙΟΣ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΔΙΝΕ ΣΗΜΕΙΑ ΖΩΗΣ

Σοκ και αιφνίδιες αναφορές που συνδυάζονται με πλήθος φημών αλλά και ψιθύρων, έχει προκαλέσει η είδηση του θανάτου του πασίγνωστου συγγραφέα Μένη Κουμανταρέα.

Ένας από τους πιο σπουδαίους συγγραφείς και λογοτέχνες της  γενιάς των πεζογράφων του’ 50,  βρέθηκε δολοφονημένος στις 00:45 τα ξημερώματα του Σαββάτου από συγγενείς του μέσα στο ίδιο του το διαμέρισμα στον τέταρτο όροφο, στην Κυψέλη. Λέγεται ότι τον βρήκε ο ανηψιός του που τον αναζητούσε αλλά δεν τον έβρισκε. Αποφάσισε να μπει στο σπίτι και είδε το αποτρόπαιο θέαμα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αστυνομίας, πρόκειται για ληστεία αφού το σπίτι του ήταν αναστατωμένο. Όμως παράλληλα εξετάζονται και άλλα ενδεχόμενα.

Ακόμα όμως δεν έχει διαπιστωθεί αν η πόρτα είναι παραβιασμένη.

Πληροφορίες αναφέρουν πως ήταν δεμένος και μαχαιρωμένος. Άλλες πληροφορίες όμως λένε ότι δεν φέρει φανερά ίχνη πάλης ή τράυματος πλην κάποιων εκχυμώσεων στο πρόσωπο.

Οι αρχές ερευνούν εκτός των άλλων και το ευρύτερο φιλικό και επαγγελματικό περιβάλλον του συγγραφέα.

ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ

Ο Μένης Κουμανταρέας (Αθήνα, 1931) ήταν Έλληνας πεζογράφος, δοκιμιογράφος και μεταφραστής.

Μεγάλωσε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το Πρότυπο Λύκειο Αθηνών Κάρολος Μπερζάν και φοίτησε στη Νομική και Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Εργάστηκε κατά καιρούς σε ναυτιλιακές και ασφαλιστικές εταιρείες. Από το 1982 μέχρι και το θάνατό ασχολούτο, αποκλειστικά από τη συγγραφική του δραστηριότητα.

Ήταν βιωματικός συγγραφέας και η γραφή του ήταν συνηθισμένη να κινείται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.

Ένα από τα πιο γνωστά του έργα ήταν η “Φανέλα με το Νο 9″ που έγινε ταινία στον κινηματογράφο.

Ο Βασίλης Σερέτης είναι ένα μεγάλο ποδοσφαιρικό ταλέντο,που παίζει σε ομάδα της επαρχίας. Οταν τον ανακαλύπτουν οι μεγαλύτερες ομάδες της χώρας γίνεται ξαφνικά λαϊκό ίνδαλμα. Η ταινία παρακολουθεί την άνοδο και την πτώση του, παράλληλα με τις ερωτικές του περιπέτειες και τα μαθήματα ζωής που παίρνει απο όλη αυτή την πορεία.

Ο Παντελής Βούλγαρης, ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του νέου ελληνικού σινεμά, πέφτει εδώ σε μια παγίδα. Βασίζεται σε ένα σενάριο σχηματικό του Κουμανταρέα: ο παίχτης αλλάζει ομάδες και δεσμoύς σαν τα πουκάμισα και ο χαρακτήρας του μεταβάλλεται από τη μια στιγμή στην άλλη χωρίς κάτι τέτοιο να δικαιολογείται. Οι «κακοί» είναι αδίστακτοι και μοχθηροί, οι «καλοί» αγνοί και σοφοί. Όλα αυτά βέβαια, δε σημαίνουν πως το φιλμ παρεκλίνει ολοκληρωτικά από το στόχο του: ο σκηνοθέτης, με τη γνώριμη δεξιοτεχνία του, αποτυπώνει γλαφυρά το άγχος του πρωταθλητισμού και τα προσωπικά αδιέξοδα που φέρνει πολλές φορές η απότομη επιτυχία. Απλώς όλα τα συναισθήματα θα κέρδιζαν σε δύναμη αν το σενάριο δεν ήταν ελλιπές.

Φυσικά όλη η αισθητική της δεκαετίας του ’80 είναι παρούσα και πολλοί από τους καλόυς ηθοποιούς που συμμετέχουν είναι αγνώριστοι. Η έκπληξη ήταν η αξιοπρεπής ερμηνεία του Στράτου Τζώρτζογλου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει βαλθεί να μας πείσει ότι είναι παντελώς ατάλαντος. Στα θετικά της ταινίας και η ωραία μουσική του Σταμάτη Σπανουδάκη.

 

source