10 τρόποι να ασκηθείτε σε… 10 λεπτά

|| Γράφει ο Λάμπρος Αθανασόπουλος ||

Πτυχιούχος φυσιοθεραπευτής του Πανεπιστημίου της Ρώμης με εξειδίκευση στην μέθοδο Ορθοστατικής Mezieres

Κάθε Τρίτη, ο Φυσιοθεραπευτής Λάμπρος Αθανασόπουλος, είναι “εδώ” μαζί μας και μάς συμβουλεύει!

ΑθανασόπουλοςΕάν δεν προλαβαίνετε να πάτε στο γυμναστήριο, μην απελπίζεστε. Μπορείτε να γυμναστείτε μέσα σε δέκα μόλις λεπτά, με διαφορετικούς τρόπους.

Η έλλειψη χρόνου ίσως είναι η πιο συχνή δικαιολογία που θα ακούσουμε όταν κάποιος δεν γυμνάζεται αρκετά. Και είναι πολύ λογικό. Με τη δουλειά, με όλες τις άλλες υποχρεώσεις (ας μην μιλήσουμε και για όσους έχουν μικρά παιδιά), το να αφιερώσουμε μια ολόκληρη ώρα στη γυμναστική, μάς φαίνεται αδύνατο.

 

 

 

Έχω καλά νέα, λοιπόν, ειδικά για όσους ξεκινούν τώρα τη γυμναστική ή έκαναν για αρκετό καιρό καθιστική ζωή. Το να κάνετε γυμναστική για μικρά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματικό.

Ορίστε, δέκα υπέροχοι τρόποι για να βάλετε την άσκηση στην καθημερινή σας ζωή, σε μικρές και εύκολες δόσεις που μπορείτε να επαναλαμβάνετε μέσα στην ημέρα.

running

  1. Σταματήστε να παίρνετε το ασανσέρ, και ανεβαίνετε με τις σκάλες. Αν είστε σε πολύ ψηλό όροφο, τουλάχιστον περπατήστε το μισό της διαδρομής.

  2. Όταν βλέπετε τηλεόραση, κάντε μερικές ασκήσεις κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων, όπως αλματάκια επιτόπου, καθίσματα, κάμψεις, και προβολές.

  3. Μετά το μεσημεριανό γεύμα στη δουλειά, κάντε ένα δεκάλεπτο διάλειμμα για να περπατήσετε στο τετράγωνο.

  4. Αν έχετε παιδιά, αντί να τα περιμένετε να τελειώσουν κάποια από τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, προτιμήστε να βγείτε παράλληλα για περπάτημα.

  5. Κάντε ένα μικρό, δεκάλεπτο πρόγραμμα με το που ξυπνάτε. Για παράδειγμα, 25 αλματάκια επιτόπου, 15 καθίσματα, 15 κάμψεις και λίγο επιτόπου τρέξιμο.

  6. Αν έχετε σκάλες στη δουλειά, κάνετε κάθε μέρα ένα διάλειμμα για δέκα λεπτά και προσπαθήστε να ανεβείτε και να κατεβείτε όσο περισσότερους ορόφους γίνεται.

  7. Δοκιμάστε να κάνετε για δέκα λεπτά yoga ή Pilates. Υπάρχουν αρκετά μικρά προγράμματα που μπορείτε να κάνετε μόνοι σας μέσα σε τόσο χρόνο, χωρίς να χρειάζεστε κάποιον ειδικό.

  8. Αν έχετε παιδιά, παίξτε μαζί τους έξω. Ρωτήστε τα τι παιχνίδι έχουν όρεξη να παίξουν και αφήστε τον εαυτό σας να διασκεδάσει—και να αυξήσει παράλληλα τους παλμούς της καρδιάς.

  9. Αν έχετε ραντεβού και έχετε καθυστερήσει, περπατήστε λίγο. Αυτά τα δέκα λεπτά που θα περνούσατε καθισμένοι, περιμένοντας, μπορούν να γίνουν λίγο γρήγορο περπάτημα μέχρι να έρθει η σειρά σας.

Αλλάξτε τον τρόπο που πηγαίνετε στη δουλειά. Αν δεν είναι δυνατό να περπατήσετε όλη τη διαδρομή, κατεβείτε δύο στάσεις του λεωφορείου ή μία στάση του μετρό νωρίτερα—πόσο μάλλον, για να το καταφέρετε αυτό, θα χρειαστεί να ξυπνάτε και λίγο νωρίτερα. Και αυτό έχει πολλά σημαντικά οφέλη.

thavmastikoΦυσικά μπορεί να υπάρχουν εμπόδια ανυπέρβλητα λόγω φόρτου εργασίας, αλλά αν σκεφθούμε πόσο δίκιο έχουν κάποιες ιαπωνικές εταιρείες που υποχρεωτικά στέλνουν τους υπαλλήλους τους στην μέση του ωραρίου τους να κάνουν σάουνα και μασάζ, αυτό τα λέει όλα. Έχουν παρατηρήσει με στατιστικές ότι τα έξοδα των φυσιοθεραπευτών  από αυτό το πρόγραμμα, υπερκαλύπτονται από την αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων.

Βέβαια αν σκεφτείτε να κάνετε όλα αυτά τότε δεν θα έχετε ανάγκη να επισκεφθείτε κανένα γιατρό, πέραν από τα τέστ ελέγχου που πρέπει όλοι μας να κάνουμε. Ένα θεραπευτικό μασάζ όμως κάθε 10 ημέρες, θα ήταν το τέλειο για το σώμα σας!

logotest2